Cookie beleid rkvv VDZ

De website van rkvv VDZ is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Vrijwilligersdiensten

Vrijwilligersdiensten

Inplannen voor vrijwilligersdiensten:

  • Alle leden en ouders van jeugdleden die daarvoor in aanmerking komen krijgen begin juli de mail om zich op te geven en in te plannen voor het nieuwe seizoen. U heeft tot X augustus de tijd om te reageren en uzelf op te geven.
  • Als u niet vóór X augustus gereageerd heeft, wordt u door VDZ ingepland voor bardiensten. Dat gebeurt tijdens het seizoen in verschillende fasen (groepen). Als u ingepland wordt, krijgt u daarover vanzelf bericht per mail.

 

Afzeggen is niet mogelijk. Eenmaal ingepland is ingepland!

U kunt uw dienst(en) niet afzeggen! Eenmaal ingepland bent u er zelf verantwoordelijk voor dat de bar-, keuken- of schoonmaakdienst uitgevoerd wordt. Eenmaal ingepland = Ingepland. Ook als u later bijvoorbeeld jeugdleider wordt (of blijkt te zijn) of een andere kaderfunctie gaat vervullen. Ook dan moet u nog steeds uw diensten uitvoeren. U kunt zelf uw dienst uitvoeren of zelf zorgen voor een plaatsvervanger als het u slecht uitkomt. Lees onderstaande tips aandachtig door. Komt u uw bardienst niet na, dan zijn daar sancties aan verbonden.

Belangrijke tips!

  1. Plan vóór X augustus (!) via het Vrijwilligerssysteem direct uw eigen diensten in. Dat is gemakkelijk voor u en het scheelt de Horecacommissie erg veel werk. U kunt alleen gedurende enkele weken voorafgaand aan een nieuw seizoen zelf uw diensten inplannen. De mensen die niet gereageerd hebben worden daarna door VDZ ingepland.
  2. Gebruik het e-mailadres waarop u de brief heeft ontvangen voor het Vrijwilligerssysteem.  Klopt deze niet, geef dat dan door aan de Ledenadministratie. U krijgt namelijk automatisch een e-mail-reminder toegestuurd voor uw diensten. U wordt dus niet meer gebeld.
  3. Noteer de diensten direct in uw agenda en plak ze op de koelkast of het prikbord. Zorg dat u ze niet vergeet!
  4. Installeer de VDZ-app. Dan heeft u de ingeplande diensten altijd op zak. Meer informatie over de VDZ-app
  5. Vraag aan de leider een lijst met alle namen en telefoonnummers van alle teamgenoten en mede ouders. Maak direct afspraken met teamgenoten of andere ouders om elkaar te kunnen bellen voor vervanging voor als u toch verhinderd bent of in geval van calamiteiten. Dat is handig want u kunt uw verenigingswerk niet afzeggen. EENMAAL INGEPLAND = INGEPLAND!
  6. Onderneem direct actie als u van mening bent dat de brief niet voor u bestemd is of als er iets verkeerd gaat. Als u niet reageert levert dat vaak weer andere problemen op.
  7. Reageer als u vragen of opmerkingen heeft alleen naar [email protected]. Het bestuur coördineert de vrijwilligersregeling en heeft als enige een compleet overzicht. Alleen als u rechtstreeks en snel naar [email protected] mailt, weet u dat uw boodschap op de juiste plek en op tijd aankomt.
  8. Gebruik in uw berichten altijd de achternaam zoals die bij VDZ geregistreerd staat. Vermeld daarbij ook het lidnummer. Ouders en kinderen hebben nog wel eens verschillende achternamen en dat levert zoekwerk en misverstanden op.
  9. Als u kiest voor een compensatiebijdrage, dan wordt het verschuldigde bedrag via automatische incasso geïncasseerd. Dat scheelt andere vrijwilligers weer veel werk.
  10. Geef wijzigingen in adres, telefoon of e-mail direct door aan de leider en ledenadministratie (wijzigen lidmaatschap). Dat voorkomt veel misverstanden.
  11. Als u tussentijds stopt of uw lidmaatschap wil beëindigen, geef dit dan z.s.m. door aan de leider en ledenadministratie (opzeggen lidmaatschap).
  12. Bent u voor een 'sluitdienst' ingepland (de laatste bardienst op een dag), houd er dan rekening mee dat de bardienst iets langer duurt i.v.m. schoonmaken bar en afsluiten kantine.
  13. Bedenk dat de mensen en commissieleden die de vrijwilligersregeling uitvoeren ook vrijwilliger zijn. Zij doen dat voor u of uw kinderen!
  14. Kijk op de pagina Beleidsplannen om de hele vrijwilligersregeling nog eens rustig nalezen.

 

Belangrijke regels voor barvrijwilligers en leden

  1. Tijdens uw bardienst mag u op kosten van de club enkele niet-alcoholische consumpties nuttigen zoals koffie, thee of frisdrank. Dit heet de regeling 'consumptie eigen gebruik'. De consumpties die u gebruikt moet u registreren op de kassa. U mag geen gratis consumpties verstrekken aan anderen zoals teamgenoten, andere ouders, vrienden of familie.
  2. Leiders, trainers en commissieleden moeten consumpties altijd met pin betalen of betalen met de clubpas die men van VDZ krijgt. Het laten opschrijven van consumpties is niet toegestaan.
  3. Het is leden en ouders niet toegestaan om (op grotere schaal) zelf meegebrachte dranken en etenswaren te gebruiken in de kantine, op het terras of ergens anders op het terrein.

 

Vragen?

  • Heeft u vragen over de vrijwilligersregeling lees dan de Vrijwilligersregeling op de pagina Beleidsplannen of neem contact op met een van de Contactpersonen.
  • Heeft u vragen over het vrijwilligerswerk waarvoor u zich wilt opgeven of waarvoor u ingepland bent, neem dan contact op met de betreffende commissie via een van de Contactpersonen
  • Neem alleen in bijzondere gevallen contact op met het bestuur via [email protected].

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!