Cookie beleid rkvv VDZ

De website van rkvv VDZ is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Voortgang Speerpuntenplan VDZ op weg naar 2026

Voortgang Speerpuntenplan VDZ op weg naar 2026

12 september 2019 9:00

Bestuur & Werkgroep 2026

Het is al weer drie maanden geleden dat het Speerpuntenplan VDZ op weg naar 2026 door de ALV is goedgekeurd.
Onder het motto ‘van samen groter naar samen beter’ gaan we de komende jaren werken aan de vernieuwing van het clubhuis, het versterken van de voetbalopleiding en het versterken van de verenigingsorganisatie. Zodat we in 2026, als we 100 jaar bestaan, een nog gezondere en bloeiendere voetbalvereniging zijn. Met voor iedereen ‘voetbal met meer plezier’.

Hoewel het een plan voor de lange termijn is, hebben we deze zomer niet stil gezeten. Een korte terugblik en vooruitblik.

Kijk hier voor het VDZ Speerpuntenplan

Samenstelling BestuursTeam (BT)

Er is een definitief BestuursTeam (BT) gevormd bestaande uit: Sander van der Drift, Richard Kaper, Pieter Middeldorp, Tijs Bergervoet, Martijn van Gessel, Joris Schemkes, Niels Emeis, Kars Deutekom, Irene Smelting, Eva Heijnen en statutair kernbestuur met Noud Hooyman (voorzitter), Esther Bronckhorst (secretaris/algemene zaken), Hans van der Held (financiële zaken) en Mathieu Nas (diverse/jeugdzaken).

Er wordt nog gewerkt aan de definitieve invulling van de nog openstaande vacatures voor de kernbestuursleden Voetbaltechnische zaken, Accommodatie & Facilitaire zaken en Communicatie & Sponsoring. Voorlopig worden deze functies ad-interim ingevuld. Het BestuursTeam is inmiddels drie keer bij elkaar geweest. Het speerpuntenplan is vertaald naar een actielijst. Ieder actiepunt wordt door twee BT-leden opgepakt als ‘kartrekker’ en ‘meewerker’. Het BT komt maandelijks bijeen. 

Vaststellen takenpakket commissies
In het speerpuntenplan staat een nieuwe verenigingsstructuur en alle commissies spelen een sleutelrol in het waarmaken van alle plannen. Vanaf half september nemen BT-leden contact op met iedere commissie om samen te kijken wat het speerpuntenplan voor de commissie betekent en hoe de actiepunten in het BT verdeeld zijn. We kijken meteen naar het takenpakket van de commissie, of dat nog steeds klopt en goed is, of dat er misschien iets moet veranderen. Het (aangepaste) takenpakket wordt vastgelegd in een commissiebeschrijving (1 A4) zodat voor iedereen duidelijk is wie wat doet, en hoe de onderlinge afstemming verloopt.

Start haalbaarheidsonderzoek nieuwbouw clubhuis
Op 3 juli is een eerste bijeenkomst geweest waarvoor alle commissies waren uitgenodigd. Daarin hebben we alle bestuurlijke, organisatorische en financiële uitgangspunten voor nieuwbouw nog eens goed doorgesproken. Ook zijn er een aantal scenario’s en aandachtspunten aan de orde geweest. Daarmee gaat de werkgroep verder aan de slag, in samenwerking met het bestuur. Ook is duidelijk geworden dat het niet van vandaag op morgen gerealiseerd is en dat het ook financieel gezien een forse puzzel en uitdaging is. En dat medewerking van sportbedrijf, gemeente, bank en anderen cruciaal is. De komende tijd moet uitwijzen of en hoe snel e.e.a. haalbaar is. In deze en komende periode staan er gesprekken gepland met het sportbedrijf en de gemeente. Ook is er contact gelegd met twee verenigingen (DZC’68 in Doetinchem en SDVB Barneveld) voor het afleggen van een referentiebezoek. Beide clubs hebben de afgelopen jaren een nieuw clubhuis gebouwd. Op de ALV in November zal de werkgroep verslag doen van alle bevindingen tot dan toe.

Onderhoud clubhuis korte termijn
Het luifel-plan (nieuwe kantineluifel, nieuwe voorraadruimte, opknappen buitenkant pui) is in gang gezet en wordt nu uitgevoerd.
Opknappen van kleedkamer 1 t/m 4 is in het onderhoudsschema opgenomen en ‘onderhanden werk’.
Het plan/ontwerp voor een nieuwe sfeer/aankleding/meubilair voor kantine is in de maak en wordt de komende periode ook uitgevoerd.

Werving Hoofd Opleidingen (HO) en opzet VDZ Voetbal Academie
Er is door de Jeugdcommissie/BT met verschillende kandidaten gesproken maar de juiste kandidaat Hoofd Opleiding (HO) zat daar nog niet bij. Dat wordt vervolgd. Voor komend seizoen wordt gewerkt met een ‘opleidingsteam’ met eigen jeugdcoördinatoren en -trainers. De realisatie van de VDZ Voetbal Academie vindt stapsgewijs plaats.

Werving Verenigingscoördinator (VC) en opzet Verenigingsbureau
Dit wordt in het najaar door het BT opgepakt.

Kantinecoördinatie voor zaterdag en zondag
De Horecacommissie/BT heeft de kantinecoördinatie qua bezetting voor zaterdag en zondag geregeld. Verder wordt gewerkt aan stroomlijning van inkoop, assortiment en andere zaken.

Nieuwe Reüniecommissie met VDZ Golden Oldies Reünie
Zoals bekend is er een nieuwe Reüniecommissie gevormd met Marcel Leenders (coördinator) en Sjef van Leeuwen als eerste aanspreekpunt. Ook staat de eerste VDZ Golden Oldies Reünie gepland op zaterdag 5 oktober a.s. Vertel het door aan alle 45+ oud-leden en leden die je kent. Heb je emailadressen van oud-leden (kijk ook in je LinkedIn-netwerk), mail die dan door naar Marcel Leenders ([email protected]) want dan kunnen ze uitgenodigd worden.

Speerpuntenplan in 4 factsheets

Het speerpuntenplan VDZ op weg naar 2026 is kort samengevat in 4 factsheets (pdf):

 VDZ in het kort (infographic)
 Ambities en speerpunten
 Verenigingsstructuur
 VDZ Voetbal Academie


Het hele speerpuntenplan vind je bij Beleidsplannen.

Doe je ook mee?

Daarnaast is er met verschillende mensen gesproken die enthousiast zijn over het speerpuntenplan en ‘wel iets voor VDZ willen gaan doen’.
Ken jij mensen die ook willen meedoen, laat het weten.

Bestuur / Werkgroep VDZ 2026


Lees meer over:
speerpuntenplan

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!